• Αρχική
  • Προγράμματα
  • Συνυπάρχουμε, Συνχωρούμε, Συνπορευόμαστε

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγωγής Υγείας το Γυμνάσιο Γαστούνης υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα: “Ανακαλύπτω τα συναισθήματά μου και γνωρίζω τον εαυτό μου”.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η εφαρμογή του οποίου ξεκίνησε στην Ελλάδα από την Δρ. Πέλη Γαλίτη, ερευνήτρια του τμήματος Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Wisconsin και υλοποιείται σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.


Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κονδύλη Μαρία ΠΕ02, Δεφίγγου Γεωργία ΠΕ02 ΕΑΕ, Λόντου Αδαμαντία ΠΕ04.04, Λιάκος Σωτήριος ΠΕ01 και Κωστόπουλος Κωνσταντίνος-Παναγιώτης ΠΕ02. Συμμετείχαν οι μαθητές της Β' τάξης του σχολείου μας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν να συνεργάζονται, να διαχειρίζονται τα αρνητικά τους συναισθήματα και γενικότερα να αποκτήσουν τις κατάλληλες συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες που θα αποτελέσουν σημαντικά εργαλεία για την αντιμετώπιση της απόρριψης και της αδικίας που θα συναντήσουν στη ζωή τους. Επίσης μέσα από την πρακτική της συγχώρησης δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να διαμορφώσουν τον χαρακτήρα τους και να αποκτήσουν την ικανότητα να δίνουν κίνητρα και καθοδήγηση στον εαυτό τους. Μιά επιστημονική και βιωματική προσέγγιση διαχείρισης θυμού, με πολυετείς έρευνες παγκοσμίως και πλούσιο υλικό καθοδήγησης, εκπαίδευσης και υποστήριξης. 
 
Με αφορμή την υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος έγιναν οι παρακάτω εκπαιδευτικές δράσεις:

Δράσεις Προγράμματος Αγωγής Υγείας 2023-2024

  • 27/02/2024: Επίσκεψη των μαθητών στο Μουσείο Συλλογής Ελληνικών Ενδυμασιών Β. Καρέλια, στην Καλαμάτα. Πραγματοποιήθηκαν δράσεις με στόχο οι μαθητές να εκφράζουν και να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους παρατηρώντας τα εκθέματα των συλλογών. Επίσης, να σχολιάζουν και να επεξεργάζονται τις πληροφορίες και να αναστοχάζονται συγκροτώντας τις δικές τους απόψεις στα φύλλα εργασίας που τους δίνονται.
  • 06/03/2024: Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων και δράσεων για την ευαισθητοποίηση των μαθητών την πανελλήνια ημέρα κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού (06/3/2024), πραγματοποιήθηκε η δεύτερη Δράση του Προγράμματος Αγωγής Υγείας με θέμα:"Διαχείριση του θυμού και προτάσεις αντιμετώπισής του" από την Ψυχολόγο και την Κοινωνική Λειτουργό του σχολείου.
  • 28/03/2024: Επίσκεψη των μαθητών στα ΚΔΑΠ ΜΕΑ Γαστούνης. Οι μαθητές γνώρισαν την αναπηρία μέσα από δράσεις που είχαν διοργανώσει οι επαγγελματίες του ΚΔΑΠ ΜΕΑ, μπήκαν στη θέση των συνανθρώπων τους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και τους καλλιεργήθηκε η ενσυναίσθηση.
  • 01/04/2024: Eνημέρωση για τη λειτουργία του εγκέφαλου και τη νευροβιολογική βάση των συναισθημάτων από την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πατρών κ.Μαριγούλα Μαργαρίτη. Οι μαθητές έμαθαν ότι τα συναισθήματα, παίζουν ρόλο στη λογική σκέψη. Παρακολούθησαν την αλληλεπίδραση συναισθήματος και της σκέψης σε δύο διαφορετικά είδη νοημοσύνης: τη λογική και τη συναισθηματική. Όταν αυτά συντονίζονται και λειτουργούν συμπληρωματικά τότε συνειδητοποίησαν ότι θα μπορούν να εναρμονίσουν το μυαλό τους και την καρδιά τους! Επιπλέον,εξήγησε στους μαθητές ότι ο εγκέφαλος συντονίζει τις λειτουργίες όλων των συστημάτων του οργανισμού και περιέχει νευρικά κέντρα υπεύθυνα όχι μόνο για τις ζωτικές, γνωσιακές, μαθησιακές διαδικασίες αλλά και για τις αισθήσεις μας καθώς και τα συναισθήματά
    μας.

  • 10/04/2024: «Γνωριμία με τη Μονή Φραγκαβίλλας» στην Αμαλιάδα. Μία ιστορία σύγκρουσης από την Παλαιά Διαθήκη με πρωταγωνιστές τον Σαούλ και τον Δαβίδ. Με τη συμμετοχική τεχνική «Διάδρομος συνείδησης» οι μαθητές σχημάτισαν τον διάδρομο συνείδησης του Δαβίδ και, περνώντας μέσα από αυτόν, άκουσαν τις σκέψεις του, προβληματίστηκαν και αποφάσισαν τι θα έκαναν στη θέση του. Μέσα από την κατάλληλη προσέγγισή της, στο πλαίσιο του Προγράμματος, οι μαθητές μπόρεσαν να συγκρίνουν την εκδικητικότητα με την συγχωρητικότητα και τον φθόνο με την πραότητα και ανέδειξαν την δύναμη της καλοσύνης και της επιείκειας για την επίλυση των προβλημάτων στο επίπεδο των ανθρώπινων σχέσεων.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα https://forgiveness.gr/

Η ΕΡΤ φιλοξένησε την υπεύθυνη του προγράμματος Δρ. Πέλη Γαλίτη στην εκπομπή “Στα άκρα” https://www.ertflix.gr/vod/vod.245508-sta-akra-61
 
  • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2021), Τραύμα και θαύμα: ιστορίες ψυχικής ανθεκτικότητας και συγχώρησης. Αθήνα: εκδόσεις εν πλω.
  • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2017). Σύγκρουση και Συνύπαρξη στο σχολείο και στην κοινότητα. Αποκαταστατική Δικαιοσύνη και Συγχώρηση. Προγράμματα και σχέδια εργασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. & Enright, R. (2015). Αξιοποιώντας τον Καλύτερό μου Εαυτό. Μια στρατηγική αντιμετώπισης θυμού και βίας μέσα από την πρακτική της συγχώρησης. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2018). «Αγωγή στη Συγχώρηση (Forgiveness Education): Θεωρητική και Εμπειρική προσέγγιση – Πεδία Εφαρμογής». Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τόμος 35, τεύχος. 65, 28-4

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2022-2023

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας, το Γυμνάσιο Γαστούνης υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εκπαίδευση στη Συγχώρηση» με τίτλο “Συν-υπάρχουμε, Συν-χωρούμε- Συν-πορευόμαστε”. 
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η εφαρμογή του οποίου ξεκίνησε στην Ελλάδα από την Δρ. Πέλη Γαλίτη, ερευνήτρια του τμήματος Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Wisconsin και υλοποιείται σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε Περισσότερα