Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2022-2023
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κονδύλη Μαρία ΠΕ02 και Καπετάκη Δέσποινα ΠΕ01. Συμμετείχαν οι μαθητές του Α1 τμήματος του σχολείου μας.
►09/02/2023 επίσκεψη των μαθητών στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου. Οι μαθητές διάβασαν ένα απόσπασμα από το έργο του Β. Ουγκώ “Οι Άθλιοι” και παρακολούθησαν το αντίστοιχο απόσπασμα από την κινηματογραφική του μεταφορά. Επίσης έφτιαξαν σελιδοδείκτες με θεματική εμπνευσμένη από το πρόγραμμα.
►14/03/2023 επίσκεψη στη Σχολική Βιβλιοθήκη του Λυκείου Γαστούνης, όπου οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες μέσα από ένα παιχνίδι ερωτήσεων δημιούργησαν ακροστιχίδες. Επίσης ολοκλήρωσαν το εικαστικό τους έργο (ζωγραφική-κολάζ-καλλιγράμματα) με θέμα τις τρείς σημαντικές προσωπικοτήτες, του Αγίου Διονυσίου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και του Διονυσίου Σολωμού που συνδέονται με το νησί της Ζακύνθου.
►03/05/2023 επίσκεψη στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου. Οι μαθητές έμαθαν την ιστορία της Βιβλιοθήκης μέσα από μια εικονική και πραγματική ξενάγηση. Στη συνέχεια σχεδίασαν μαγνητάκια με ανάλογη θεματική. Επίσης πήραν μέρος σε διάφορα παιχνίδια (κρυπτόλεξα ,το κυνήγι χαμένου του θησαυρού κ.α.)
►12/05/2023 επίσκεψη στο νησί της Ζακύνθου, συγκεκριμένα στην Ι.Μονή Στροφάδων και Αγίου Διονυσίου , στην Ι.Μονή Αναφωνήτριας, στο Μουσείο Διονυσίου Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθινών και στο ναό του Αγίου Γεωργίου των Φιλικών όπου οι μαθητές είδαν από κοντά τον τόπο που έζησαν ο Άγιος Διονύσιος, ο Διονύσιος Σολωμός και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, των οποίων τη ζωή και τη δράση μελέτησαν σ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Μοιράστηκαν συναισθήματα και σκέψεις. Ο Άγιος ιονύσιος και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, με τη ζωή τους λειτούργησαν ως παράδειγμα μεγαλοψυχίας, συγκατάβασης και συγχωρητικότητας και αντίστοιχα ο Διονύσιος Σολωμός αποτέλεσε παράδειγμα ψυχικής ανθεκτικότητας μέσω της διαχείρισης του προσωπικού του και διαγενεακού και τραύματος.
►Δημοσιεύσεις της εφημερίδας "Πατρίς" για τις επισκέψεις των μαθητών κι εκπαιδευτικών του σχολείου μας στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου.
http://gym-gastoun.ilei.sch.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%85%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5/237-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82#sigFreeIdd0e05b6b78
► Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα https://forgiveness.gr/
- -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2021), Τραύμα και θαύμα: ιστορίες ψυχικής ανθεκτικότητας και συγχώρησης. Αθήνα: εκδόσεις εν πλω.
- -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2017). Σύγκρουση και Συνύπαρξη στο σχολείο και στην κοινότητα. Αποκαταστατική Δικαιοσύνη και Συγχώρηση. Προγράμματα και σχέδια εργασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
- -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. & Enright, R. (2015). Αξιοποιώντας τον Καλύτερό μου Εαυτό. Μια στρατηγική αντιμετώπισης θυμού και βίας μέσα από την πρακτική της συγχώρησης. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
- -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2018). «Αγωγή στη Συγχώρηση (Forgiveness Education): Θεωρητική και Εμπειρική προσέγγιση – Πεδία Εφαρμογής». Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τόμος 35, τεύχος. 65, 28-42.