Τέταρτη Δράση του Προγράμματος Αγωγής Υγείας

Η τέταρτη δράση του Γυμνασίου Γαστούνης για το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Σύγκρουση και συνύπαρξη. Αγωγή στη συγχώρηση. Ανακαλύπτω τα συναισθήματά μου
και γνωρίζω τον εαυτό μου» έγινε την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024. Την ημέρα αυτή η υπεύθυνη του Προγράμματος, καθηγήτρια κ. Μαρία Κονδύλη, φιλόλογος, ο καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Κωστόπουλος, φιλόλογος, ο καθηγητής κ. Σωτήριος Λιάκος, θεολόγος, και μαθητές της Β’ τάξης, οι οποίοι συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, επισκέφτηκαν τον βυζαντινό ναό της Παναγίας Φραγκαβίλλας και τον ιερό ναό και το ενοριακό κέντρο του Αγίου Τρύφωνα στην Αμαλιάδα.

Ξεκινήσαμε με την επίσκεψη στην ιστορική Μονή Φραγκαβίλλας με σκοπό να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα στοιχεία ναοδομίας ενός βυζαντινού ναού, να γνωρίσουν και να παρατηρήσουν τη βυζαντινή τεχνοτροπία και εικονογράφηση του ναού και να συσχετίσουν εικονιζόμενα πρόσωπα αγίων με αντίστοιχα γεγονότα συγχώρησης από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Παράλληλα τα παιδιά συνεργάστηκαν στην επίλυση θεμάτων ερωτηματολογίου ώστε να προετοιμαστούν για την παρακάτω δράση.
Στο ευρύχωρο κέντρο της ενορίας με πρόταση του θεολόγου του Γυμνασίου κ. Σωτηρίου Λιάκου παρουσιάστηκε μία ιστορία σύγκρουσης από την Παλαιά Διαθήκη με   πρωταγωνιστές τον Σαούλ και τον Δαβίδ. Αποσπάσματα από τις τρεις ομιλίες του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου «Εἰς τὸν Δαβὶδ καὶ τὸν Σαούλ» βοήθησαν στην ψυχογράφηση των προσώπων και στη βαθύτερη κατανόηση.
Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, συζήτησαν και κατέγραψαν τις σκέψεις του Δαβίδ όταν φέρθηκε με επιείκεια στον Σαούλ. Αναρωτήθηκαν: Τι τον ωθούσε σε  εκδίκηση; Τι τον παρακινούσε σε επιείκεια; Με τη συμμετοχική τεχνική «Διάδρομος συνείδησης» οι μαθητές σχημάτισαν τον διάδρομο συνείδησης του Δαβίδ και, περνώντας μέσα από αυτόν, άκουσαν τις σκέψεις του, προβληματίστηκαν και αποφάσισαν τι θα έκαναν στη θέση του. Μετά τη λήξη της δράσης ακολούθησε κέρασμα και ξενάγηση στο λαογραφικό μουσείο και το κειμηλιοφυλάκιο της ενορίας του Αγίου Τρύφωνος.
Η ιστορία σύγκρουσης του Σαούλ και του Δαβίδ είναι πλούσια σε επεισόδια και δράση. Μέσα από την κατάλληλη προσέγγισή της οι μαθητές μπόρεσαν να συγκρίνουν την εκδικητικότητα με την συγχωρητικότητα και τον φθόνο με την πραότητα και ανέδειξαν τη δύναμη της καλοσύνης και της επιείκειας για την επίλυση των προβλημάτων στο επίπεδο των ανθρώπινων σχέσεων.