Επίσκεψη στην Τουρκία

Η τρίτη μας επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στην Άγκυρα από τις 5 έως και τις 11 Μαϊου 2014.

Την ελληνική ομάδα αποτελούν οι μαθητές της Β΄ Τάξης Ροδόπουλος Αλέξανδρος και Καραλάγα Μαριανέλα και οι καθηγήτριες Ανυφαντοπούλου Αγγελική ΠΕ05 και Χαντζή Καλλιόπη ΠΕ06.

Πού πήγαμε

Το πρόγραμμα μας ήταν το ακόλουθο:

Δευτέρα 5/5/2014

Αναχώρηση από Γαστούνη στις 05:20 με λεωφορείο του ΚΤΕΛ για Αθήνα. Άφιξη στην Αθήνα στις 09:30 και μετάβαση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με αστικό λεωφορείο. Η πτήση για Άγκυρα ήταν στις 12:15 (μέσω Κωνσταντινούπολης). Άφιξη στην Άγκυρα στις 18:00 αντί στις 16:50 (καθυστέρηση της πτήσης λόγω κακοκαιρίας). Παραλαβή της ομάδας μας από το αεροδρόμιο από τη συνάδελφο-συντονίστρια του προγράμματος κ. Mine Gokbas. Συνάντηση με τις οικογένειες υποδοχής και μετάβαση στο ξενοδοχείο.

Τρίτη 6/5/2014

Το πρωί περιήγηση στο κέντρο της Άγκυρας με την Πορτογαλική ομάδα. Στις 19:00 συναντηθήκαμε όλες οι αποστολές στο εστιατόριο του ξενοδοχείου όπου παρατέθηκε δείπνο καλωσορίσματος προς τιμήν μας.

Τετάρτη 7/5/2014

Συνάντηση στο σχολείο στις 8:30 πμ όπου μας υποδέχθηκε η Διευθύντρια του σχολείου μαζί με τους μικρούς μαθητές του σχολείου οι οποίοι κρατούσαν σημαίες όλων των χωρών. Στην είσοδο μας περιμένανε επίσης οι μεγαλύτεροι μαθητές του σχολείου. Κάθε χώρα παρέλαβε καρτελάκια με τα ονόματα των συμμετεχόντων μαθητών και καθηγητών καθώς επίσης και από ένα γαρύφαλλο. Η διευθύντρια και η συντονίστρια του προγράμματος μας καλωσόρισαν στη χώρα τους και στη συνέχεια με τους συναδέλφους τους μας παρουσίασαν το σχολείο τους. Η κάθε χώρα με τη σειρά παρουσίασε την ομάδα της και οι μαθητές αντάλλαξαν μπλουζάκια με τη σημαία της κάθε χώρας και το λογότυπο του προγράμματος. Ακολούθησε διάλειμμα για καφέ και στη συνέχεια στην αίθουσα τελετών του σχολείου οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα «Spring Events» όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα την άνοιξη στη χώρα μας, αλλά και να μάθουμε τα αντίστοιχα γεγονότα στις χώρες των εταίρων. Μετά την παρουσίαση των εργασιών των μαθητών παρακολουθήσαμε μια έκθεση με κατασκευές των μαθητών του τούρκικου σχολείου και αργότερα οι Τούρκοι μαθητές μας δώρισαν παραδοσιακές κούκλες που είχαν φτιάξει οι ίδιοι.

Ακολούθησε μεσημεριανό σε κοντινό εστιατόριο. Στη συνέχεια οι συντονιστές του προγράμματος από κάθε χώρα συναντήθηκαν σε μια αίθουσα και μίλησαν για τις  μέχρι τώρα εργασίες του προγράμματος, αλλά και για τη συνέχεια των εργασιών για τις επόμενες συναντήσεις. Ορίστηκε η επόμενη συνάντηση στην Ελλάδα στις 21-25 Οκτωβρίου 2014 καθώς επίσης και τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε τους επόμενους μήνες. Η συντονίστρια της Πολωνίας ανέλαβε να γράψει μια έκθεση για τις εργασίες μας στην Τουρκία.

Οι μαθητές μας την ίδια ώρα συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες και οι υπόλοιποι καθηγητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου. Αργότερα μεταβήκαμε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου όπου οι καθηγητές παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα «A local festival» και οι μαθητές παρακολούθησαν ένα μουσικό εργαστήριο. Ακολούθησε διάλειμμα για καφέ και στη συνέχεια οι καθηγητές παρακολούθησαν εργαστήριο πληροφορικής με θέμα «Using Prezi» και οι μαθητές ένα εργαστήριο ζωγραφικής.

Αναχώρηση από το σχολείο στις 17:30. Οι μαθητές ακολούθησαν τις οικογένειες φιλοξενίας και οι καθηγητές επέστρεψαν στο ξενοδοχείο.

Πέμπτη 7/8/2014

Αναχώρηση από το ξενοδοχείο στις 8:00. Οι μαθητές ήταν ήδη στο λεωφορείο και κατευθυνθήκαμε στο κέντρο της Άγκυρας όπου επισκεφθήκαμε το μαυσωλείο του Κεμάλ Ατατούρκ καθώς και το μουσείο που υπάρχει στον ίδιο χώρο αφιερωμένο στον ίδιο. Περάσαμε εκεί σχεδόν όλο το πρωί και αργότερα μεταβήκαμε σε ένα καφέ-εστιατόριο όπου κάναμε ένα διάλειμμα για καφέ και αργότερα πήραμε το μεσημεριανό μας. Η Τούρκικη ομάδα μας ετοίμασε μια έκπληξη. Κόψαμε μια τούρτα για την επιτυχημένη ολοκλήρωση του πρώτου χρόνου του προγράμματος.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο Ανατολικών Πολιτισμών όπου με μεγάλη έκπληξη είδαμε πολλά ελληνικά αγάλματα και εκθέματα καθώς επίσης και πολλές επιγραφές γραμμένες στην ελληνική γλώσσα. Μετά την επίσκεψη στο μουσείο ανεβήκαμε σε ένα ιστορικό κάστρο και αργότερα περάσαμε μέσα από ένα παραδοσιακό τουρκικό παζάρι όπου πήραμε μια γεύση από τα παραδοσιακά τουρκικά προϊόντα. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το τζαμί Haci Bayram και αργότερα κατευθυνθήκαμε στο πάρκο Goksu όπου γευτήκαμε παραδοσιακά γλυκίσματα και ξεκουραστήκαμε δίπλα σε μια λίμνη. Αναχώρηση στις 20:00 και μετάβαση στο χώρο του σχολείου όπου οι μαθητές μας χαιρέτισαν και ακολούθησαν τις οικογένειες φιλοξενίας και οι καθηγητές επέστρεψαν στο ξενοδοχείο.

Παρασκευή 9/5/2014

Στις 9:00 συναντηθήκαμε με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης όπου ανταλλάξαμε απόψεις για την εκπαιδευτική κατάσταση που επικρατεί σε κάθε χώρα. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε ένα εργοστάσιο αρτοποιίας όπου είδαμε όλη τη διαδικασία παραγωγής του ψωμιού. Ακολούθησε μεσημεριανό και στη συνέχεια επισκεφθήκαμε ένα πολιτιστικό κέντρο όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να μάθουμε τεχνικές ζωγραφικής και κατασκευής ψηφιδωτών. Γύρω στις 16:00 επιστρέψαμε στο σχολείο όπου παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για την Τουρκία και απαντήσαμε σε ένα ερωτηματολόγιο. Αργότερα ακολούθησε ανταλλαγή παραδοσιακών γλυκών και η κάθε χώρα έδωσε τα γλυκά της σε μια άλλη. Η Ελλάδα έδωσε τα γλυκά της στην Πολωνία και πήρε τα γλυκά της Λετονίας. Μετά από την αυτή τη στιγμή, μεταβήκαμε στον προαύλιο χώρο του σχολείου όπου παρακολουθήσαμε παραδοσιακούς χορούς από τους μαθητές του σχολείου.

Μόλις ολοκληρώθηκε η επίδειξη με τους παραδοσιακούς χορούς ακολούθησε η τελετή λήξης του προγράμματος με την παραλαβή των πιστοποιητικών παρακολούθησης και ομιλίες από όλους τους συμμετέχοντες.

Το βράδυ καθηγητές και μαθητές συναντήθηκαν στο ξενοδοχείο όπου παρατέθηκε αποχαιρετιστήριο δείπνο.

Σάββατο 10/5/2014

Οι μαθητές πέρασαν τη μέρα κάνοντας διάφορες δραστηριότητες με τις οικογένειες φιλοξενίας και οι καθηγητές ξεναγήθηκαν στην πόλη.

Κυριακή 11/5/2014

Αναχώρηση από το ξενοδοχείο στις 08:30 και μετάβαση στο χώρο του σχολείου όπου παραλάβαμε τους μαθητές. Μέσα σε κλίμα συγκίνησης αποχαιρετίσαμε μαθητές, γονείς και συναδέλφους και κατευθυνθήκαμε στο αεροδρόμιο.