Επίσκεψη στην Πολωνία

Το δεύτερο ταξίδι μας έγινε στην Πολωνία στο σχολείο SZKOLA POSTAWOWA, Koluszki από 16 έως 23 Φεβρουαρίου 2014.

Συμμετείχαν οι μαθητές της Γ΄ τάξης Ροδόπουλος Κωνσταντίνος, Περιβολάρης Φίλιππος και Τσαουσάκη Δανάη και οι καθηγήτριες Καραγιάννη Βαρβάρα, Διευθύντρια του σχολείου, Χαντζή Καλλιόπη ΠΕ06 και Καλκαβούρα Αντωνία ΠΕ02.

Πού πήγαμε

Το πρόγραμμα που ακολουθήθηκε είχε ως εξής:

Κυριακή 16/2/2014

Άφιξη της ελληνικής ομάδας στη Βαρσοβία. Μετάβαση με λεωφορείο στο ξενοδοχείο Μercure Grand στη Βαρσοβία. Όλη την ημέρα περιηγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης και επισκεφθήκαμε μνημεία και μουσεία της πόλης.

Δευτέρα 17/2/2014

Αναχώρηση από το ξενοδοχείο στις 12:00 πμ με λεωφορείο που είχε κανονίσει η συντονίστρια του προγράμματος της Πολωνίας κ. Agnieszka Kubiak με προορισμό την πόλη Koluszki όπου βρίσκεται το πολωνικό σχολείο.  Με την ελληνική ομάδα ήταν και η τουρκική. Μόλις φτάσαμε στο Koluszki οι πολωνικές οικογένειες παρέλαβαν τους μαθητές για τα σπίτια φιλοξενίας και οι εταίροι κατευθύνθηκαν στο ξενοδοχείο. Εκεί παραμείναμε όλη την υπόλοιπη ημέρα και υποδεχθήκαμε το βράδυ και την πορτογαλική ομάδα.

Τρίτη 18/2/2014

Άφιξη των Ρουμάνων και Λετονών εταίρων στο ξενοδοχείο και περιήγηση στη γύρω περιοχή. Μας δόθηκε η ευκαιρία να απολαύσουμε την υπέροχη εξοχή της περιοχής.

Οι μαθητές πέρασαν όλη την ημέρα με τις πολωνικές οικογένειες και από ότι μας περιέγραψαν η κάθε οικογένεια είχε ετοιμάσει μια μικρή εκδρομή για αυτούς σε κοντινά μουσεία και φάρμες. Οι καθηγητές παρέμειναν στο ξενοδοχείο όπου το βραδάκι στις 19:00 συναντηθήκαμε με τους Πολωνούς συναδέλφους και παρατέθηκε δείπνο για να μας καλωσορίσουν.

Τετάρτη 19/2/2014

Συνάντηση στο σχολείο στις 8:30 πμ όπου μας υποδέχθηκε ο Διευθυντής του σχολείου. Μας καλωσόρισε στη χώρα του και στη συνέχεια με τους συναδέλφους του μας παρουσίασαν το σχολείο τους. Η κάθε χώρα με τη σειρά παρουσίασε την ομάδα της και τη χώρα τους με ένα βίντεο που είχαμε προετοιμάσει μιλήσαμε για τη σημαία μας και τι συμβολίζει.

Ακολούθησε διάλειμμα για καφέ και στη συνέχεια στην αίθουσα τελετών του σχολείου οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα «winter events in my country» όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα το χειμώνα στη χώρα μας, αλλά και να μάθουμε τα αντίστοιχα γεγονότα στις χώρες των εταίρων. Μόλις ολοκληρώθηκε η παρουσίαση των μαθητών η συντονίστρια της Πολωνίας μας παρουσίασε χειμερινά σπορ στην Πολωνία και μας μίλησε για διάσημους Πολωνούς αθλητές.

Στη συνέχεια οι συντονιστές του προγράμματος από κάθε χώρα συναντήθηκαν σε μια αίθουσα και μίλησαν για τις μέχρι τώρα εργασίες του προγράμματος, αλλά και για τη συνέχεια των εργασιών για τις επόμενες συναντήσεις. Ορίστηκε η επόμενη συνάντηση στην Τουρκία στις 6-10 Μαίου 2014 καθώς επίσης και τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε τους επόμενους μήνες. Η συντονίστρια της Ρουμανίας ανέλαβε να γράψει μια έκθεση για τις εργασίες μας στην Πολωνία.

Την ίδια ώρα οι διευθυντές των σχολείων των εταίρων είχαν μια συνάντηση με τον διευθυντή του Πολωνικού σχολείου. Τους ξενάγησε στους χώρους του σχολείου και μίλησαν για τη λειτουργία του σχολείου, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές. Οι μαθητές μας την ίδια ώρα έκαναν ομάδες και κάποιοι παρακολούθησαν εργαστήριο χορού όπου έμαθαν να χορεύουν παραδοσιακούς πολωνικούς χορούς και οι υπόλοιποι εργαστήριο ζωγραφικής και έφτιαξαν καταπληκτικές δημιουργίες. Το μεσημέρι πήραμε μεσημεριανό όλοι μαζί, μαθητές και εκπαιδευτικοί, στο σχολείο. Το σχολείο διαθέτει τραπεζαρία και κουζίνα.

Μετά το μεσημεριανό οι καθηγητές παρακολούθησαν εργαστήριο πληροφορικής με θέμα «using Twinspace» και στη συνέχεια η κάθε ομάδα παρουσίασε το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα της. Παρακολουθήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις παρουσιάσεις των εταίρων και μας δόθηκε η δυνατότητα να μιλήσουμε για ομοιότητες και διαφορές στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μας.

Οι μαθητές την ίδια ώρα συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες που είχαν οργανώσει για αυτούς οι καθηγητές φυσικής αγωγής του σχολείου.
Το απόγευμα οι μαθητές ακολούθησαν τις οικογένειές τους και οι καθηγητές είχαν ελεύθερο χρόνο να ξεκουραστούν και να περιηγηθούν στην πόλη. Επισκεφθήκαμε ένα πολύ μεγάλο εμπορικό κέντρο της περιοχής.

Πέμπτη 20/2/2014

Αναχώρηση από το ξενοδοχείο στις 7:30. Οι μαθητές ήταν ήδη στο λεωφορείο και κατευθυνθήκαμε στην πόλη Zelawowa Wola όπου επισκεφθήκαμε το σπίτι του Fryderyk Chopin, που τώρα είναι μουσείο. Παρακολουθήσαμε μια ταινία για την ιστορία του σπιτιού και ξεναγηθήκαμε στην τεράστια έκταση που υπάρχει γύρω από το σπίτι-μουσείο. Παντού ακουγότανε η υπέροχη μουσική του Chopin. Στη συνέχεια πήγαμε στην πόλη Nieborow όπου επισκεφθήκαμε ένα εργαστήριο που είχε παραδοσιακά πολωνικά αντικείμενα. Εκεί οι μαθητές μας έκαναν αναπαράσταση του παραμυθιού Hansel και Gretel, έψησαν τα δικά τους κουλουράκια, έφτιαξαν αντικείμενα με πηλό. Ακολούθησε μεσημεριανό σε ένα κοντινό εστιατόριο και μετά επισκεφθήκαμε ένα ράντσο όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε ιππασία, να κάνουμε βόλτα στο δάσος, να δοκιμάσουμε κάποια χειμερινά αθλήματα και να ψήσουμε λουκάνικα γύρω από φωτιά στην ύπαιθρο.

Γυρίσαμε βράδυ γύρω στις 20:00, οι καθηγητές στο ξενοδοχείο και οι μαθητές στις οικογένειες φιλοξενίας.

Παρασκευή 21/2/2014

Συνάντηση στο σχολείο στις 8:30. Εκεί καθηγητές και μαθητές συγκεντρωθήκαμε σε μια αίθουσα και αφού παρακολουθήσαμε μια ταινία για την Πολωνία κληθήκαμε να απαντήσουμε σε ένα κουίζ με τίτλο «Πόσο καλά γνωρίζεις την Πολωνία». Στη συνέχεια η κάθε ομάδα παρουσίασε 5 παραδοσιακές Χριστουγεννιάτικες Συνταγές της χώρας της και μοίρασε στους εταίρους φυλλάδια με τις συνταγές (εργασία που έπρεπε να προετοιμάσουμε και να παρουσιάσουμε). Και κληθήκαμε να μαγειρέψουμε μια παραδοσιακή Χριστουγεννιάτικη συνταγή και στη συνέχεια δοκιμάσαμε τις συνταγές όλων των εταίρων. Η ελληνική ομάδα έφτιαξε Βασιλόπιτα, η οποία έγινε ανάρπαστη.

Ακολούθησε διάλειμμα για καφέ και ανταλλαγή παραδοσιακών γλυκών. Η κάθε χώρα έφερε παραδοσιακά γλυκά και τα αντάλλαξε με αυτά των εταίρων. Η Ελλάδα έδωσε τα γλυκά της στην Τουρκία και πήρε τα γλυκά της Πορτογαλίας.

Γύρω στις 11:00 φύγαμε από το σχολείο και μεταφερθήκαμε με λεωφορείο στο Δημαρχείο της πόλης όπου είχαμε συνάντηση με τον Δήμαρχο. Αφού μας καλωσόρισε, μας μίλησε για την πόλη του και την περιοχή. Η κάθε ομάδα πρόσφερε στο Δήμαρχο παραδοσιακά προιόντα της χώρας της και έλαβε ανάλογα δώρα από εκείνον.

Μετά το Δημαρχείο πήγαμε σε ένα παγοδρόμιο. Εκεί μικροί και μεγάλοι δοκιμάσαμε τις ικανότητες μας στο πατινάζ. Επιστρέψαμε στο σχολείο για μεσημεριανό και πίσω στο ξενοδοχείο και στις οικογένειες για ολιγόωρη ξεκούραση.

Στις 15:15 μεταβήκαμε στο πνευματικό κέντρο της περιοχής για την τελετή λήξης. Οι μαθητές του πολωνικού σχολείου τραγούδησαν παραδοσιακά πολωνικά τραγούδια και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς στους οποίους πήραν μέρος και οι μαθητές μας. Η κάθε ομάδα μίλησε για την εμπειρία της, οι μαθητές διαβάσανε ένα κείμενο που είχαν προετοιμάσει για την Πολωνία και παραλάβαμε τα πιστοποιητικά παρακολούθησης.

Με τη λήξη της τελετής οι καθηγητές πήγαν σε ένα εστιατόριο όπου δόθηκε προς τιμήν τους ένα αποχαιρετιστήριο δείπνο και οι μαθητές με τις οικογένειες πήγανε για πίτσα.

Σάββατο 22/2/2014

Ξενάγηση στην πόλη. Οι μαθητές ακολούθησαν το πρόγραμμα που είχαν ετοιμάσει για αυτούς οι οικογένειες (επίσκεψη σε μουσείο, εμπορικό κέντρο, παγοδρόμιο) και οι καθηγητές επισκεφθήκαμε ένα εργοστάσιο-μουσείο όπου είδαμε πώς έφτιαχναν υφάσματα και πώς ήταν η εργατική ζωή στην Πολωνία στις αρχές του αιώνα.

Κυριακή 23/2/2014

Νωρίς το πρωί χαιρετίσαμε τους εταίρους μας και τις οικογένειες που φιλοξένησαν τους μαθητές μας μέσα σε κλίμα συγκίνησης και αναχωρήσαμε από Koluszki για Ελλάδα.