Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2023-2024

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγωγής Υγείας το Γυμνάσιο Γαστούνης υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα: “Ανακαλύπτω τα συναισθήματά μου και γνωρίζω τον εαυτό μου”.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η εφαρμογή του οποίου ξεκίνησε στην Ελλάδα από την Δρ. Πέλη Γαλίτη, ερευνήτρια του τμήματος Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Wisconsin και υλοποιείται σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κονδύλη Μαρία ΠΕ02, Δεφίγγου Γεωργία ΠΕ02 ΕΑΕ, Λόντου Αδαμαντία ΠΕ04.04, Λιάκος Σωτήριος ΠΕ01 και Κωστόπουλος Κωνσταντίνος-Παναγιώτης ΠΕ02. Συμμετείχαν οι μαθητές της Β' τάξης του σχολείου μας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν να συνεργάζονται, να διαχειρίζονται τα αρνητικά τους συναισθήματα και γενικότερα να αποκτήσουν τις κατάλληλες συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες που θα αποτελέσουν σημαντικά εργαλεία για την αντιμετώπιση της απόρριψης και της αδικίας που θα συναντήσουν στη ζωή τους. Επίσης μέσα από την πρακτική της συγχώρησης δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να διαμορφώσουν τον χαρακτήρα τους και να αποκτήσουν την ικανότητα να δίνουν κίνητρα και καθοδήγηση στον εαυτό τους. Μιά επιστημονική και βιωματική προσέγγιση διαχείρισης θυμού, με πολυετείς έρευνες παγκοσμίως και πλούσιο υλικό καθοδήγησης, εκπαίδευσης και υποστήριξης. 
 
Με αφορμή την υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος έγιναν οι παρακάτω εκπαιδευτικές δράσεις:

Δράσεις Προγράμματος Αγωγής Υγείας 2023-2024

  • Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα https://forgiveness.gr/

    Η ΕΡΤ φιλοξένησε την υπεύθυνη του προγράμματος Δρ. Πέλη Γαλίτη στην εκπομπή “Στα άκρα” https://www.ertflix.gr/vod/vod.245508-sta-akra-61
    • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2021), Τραύμα και θαύμα: ιστορίες ψυχικής ανθεκτικότητας και συγχώρησης. Αθήνα: εκδόσεις εν πλω.
    • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2017). Σύγκρουση και Συνύπαρξη στο σχολείο και στην κοινότητα. Αποκαταστατική Δικαιοσύνη και Συγχώρηση. Προγράμματα και σχέδια εργασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
    • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. & Enright, R. (2015). Αξιοποιώντας τον Καλύτερό μου Εαυτό. Μια στρατηγική αντιμετώπισης θυμού και βίας μέσα από την πρακτική της συγχώρησης. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
    • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2018). «Αγωγή στη Συγχώρηση (Forgiveness Education): Θεωρητική και Εμπειρική προσέγγιση – Πεδία Εφαρμογής». Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τόμος 35, τεύχος. 65, 28-42.