Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2022-2023

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας, το Γυμνάσιο Γαστούνης υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εκπαίδευση στη Συγχώρηση» με τίτλο “Συν-υπάρχουμε, Συν-χωρούμε- Συν-πορευόμαστε”. 
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η εφαρμογή του οποίου ξεκίνησε στην Ελλάδα από την Δρ. Πέλη Γαλίτη, ερευνήτρια του τμήματος Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Wisconsin και υλοποιείται σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κονδύλη Μαρία ΠΕ02 και Καπετάκη Δέσποινα ΠΕ01. Συμμετείχαν οι μαθητές του Α1 τμήματος του σχολείου μας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν να συνεργάζονται, να διαχειρίζονται τα αρνητικά τους συναισθήματα και γενικότερα να αποκτήσουν τις κατάλληλες συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες που θα αποτελέσουν σημαντικά εργαλεία για την αντιμετώπιση της απόρριψης και της αδικίας που θα συναντήσουν στη ζωή τους. Επίσης μέσα από την πρακτική της συγχώρησης δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να διαμορφώσουν τον χαρακτήρα τους και να αποκτήσουν την ικανότητα να δίνουν κίνητρα και καθοδήγηση στον εαυτό τους. Μιά επιστημονική και βιωματική προσέγγιση διαχείρισης θυμού, με πολυετείς έρευνες παγκοσμίως και πλούσιο υλικό καθοδήγησης, εκπαίδευσης και υποστήριξης. 
  
Με αφορμή την υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος έγιναν οι παρακάτω εκπαιδευτικές δράσεις:

09/02/2023 επίσκεψη των μαθητών στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου. Οι μαθητές διάβασαν ένα απόσπασμα από το έργο του Β. Ουγκώ “Οι Άθλιοι” και παρακολούθησαν το αντίστοιχο απόσπασμα από την κινηματογραφική του μεταφορά. Επίσης έφτιαξαν σελιδοδείκτες με θεματική εμπνευσμένη από το πρόγραμμα.

14/03/2023 επίσκεψη στη Σχολική Βιβλιοθήκη του Λυκείου Γαστούνης, όπου οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες μέσα από ένα παιχνίδι ερωτήσεων δημιούργησαν ακροστιχίδες. Επίσης ολοκλήρωσαν το εικαστικό τους έργο (ζωγραφική-κολάζ-καλλιγράμματα) με θέμα τις τρείς σημαντικές προσωπικοτήτες, του Αγίου Διονυσίου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και του Διονυσίου Σολωμού που συνδέονται με το νησί της Ζακύνθου.

03/05/2023 επίσκεψη  στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου. Οι μαθητές έμαθαν την ιστορία της Βιβλιοθήκης μέσα από μια εικονική και πραγματική ξενάγηση. Στη συνέχεια σχεδίασαν μαγνητάκια με ανάλογη θεματική. Επίσης πήραν μέρος σε διάφορα παιχνίδια (κρυπτόλεξα ,το κυνήγι χαμένου του θησαυρού κ.α.)

12/05/2023 επίσκεψη στο νησί της Ζακύνθου, συγκεκριμένα στην Ι.Μονή Στροφάδων και Αγίου Διονυσίου , στην Ι.Μονή Αναφωνήτριας, στο Μουσείο Διονυσίου Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθινών και στο ναό του Αγίου Γεωργίου των Φιλικών όπου οι μαθητές είδαν από κοντά τον τόπο που έζησαν ο Άγιος Διονύσιος, ο Διονύσιος Σολωμός και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, των οποίων τη ζωή και τη δράση μελέτησαν σ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Μοιράστηκαν συναισθήματα και σκέψεις. Ο Άγιος ιονύσιος και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, με τη ζωή  τους λειτούργησαν ως παράδειγμα μεγαλοψυχίας, συγκατάβασης και συγχωρητικότητας και αντίστοιχα ο Διονύσιος Σολωμός αποτέλεσε παράδειγμα ψυχικής ανθεκτικότητας μέσω της διαχείρισης του προσωπικού του και διαγενεακού και τραύματος.

Δημοσιεύσεις της εφημερίδας "Πατρίς" για τις επισκέψεις των μαθητών κι εκπαιδευτικών του σχολείου μας στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου.


► Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα https://forgiveness.gr/

Σχετικά πρόσφατα η ΕΡΤ φιλοξένησε την υπεύθυνη του προγράμματος Δρ. Πέλη Γαλίτη στην εκπομπή “Στα άκρα” https://www.ertflix.gr/vod/vod.245508-sta-akra-61
 
  • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2021), Τραύμα και θαύμα: ιστορίες ψυχικής ανθεκτικότητας και συγχώρησης. Αθήνα: εκδόσεις εν πλω.
  • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2017). Σύγκρουση και Συνύπαρξη στο σχολείο και στην κοινότητα. Αποκαταστατική Δικαιοσύνη και Συγχώρηση. Προγράμματα και σχέδια εργασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. & Enright, R. (2015). Αξιοποιώντας τον Καλύτερό μου Εαυτό. Μια στρατηγική αντιμετώπισης θυμού και βίας μέσα από την πρακτική της συγχώρησης. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • -Γαλίτη-Κυρβασίλη, Π. (2018). «Αγωγή στη Συγχώρηση (Forgiveness Education): Θεωρητική και Εμπειρική προσέγγιση – Πεδία Εφαρμογής». Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τόμος 35, τεύχος. 65, 28-42.