Επίσκεψη στην Πορτογαλία

Το τελευταίο ταξίδι μας στα πλαίσια του προγράμματος Comenius έγινε στην Πορτογαλία  από 10 Μαίου έως 17 Μαίου 2015.

Συμμετείχαν η μαθήτρια της Γ΄ τάξης Φραγκάτου Σοφιανίκη, ο μαθητής της Γ' τάξης Αντωνιάδης Γιώργος και οι εκπαιδευτικοί κ.Κουσινιώρης Γιώργος, κ. Γιάντσιου Όλγα και κ. Χαντζή Καλλιόπη.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

Τον Μάιο 2015 πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνάντηση των εταίρων στην Πορτογαλία στα πλαίσια του προγράμματος Comenius. Οι εκπαιδευτικοί κ. Κουσινιώρης Γιώργος, κ. Γιάντσιου Όλγα και κ. Χαντζή Καλλιόπη και οι μαθητές Φραγκάτου Σοφιανίκη και Αντωνιάδης Γιώργος ταξίδεψαν στην Πορτογαλία και το πρόγραμμα που ακολουθήθηκε ήταν το εξής:

ΚΥΡΙΑΚΗ 10  ΜΑΙΟΥ

Αναχώρηση από Γαστούνη στις 05:20 με λεωφορείο του ΚΤΕΛ για Αθήνα. Άφιξη στην Αθήνα στις 09:30 και μετάβαση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με αστικό λεωφορείο. Η πτήση για Πόρτο ήταν στις 14:05 (μέσω Ζυρίχης) .Άφιξη στο Πόρτο στις 19:00. Παραλαβή της ομάδας μας από το αεροδρόμιο από το συνάδελφο-συντονιστή του προγράμματος  και Διευθυντή του σχολείου κ. AntonioConde. Συνάντηση με τις οικογένειες υποδοχής και μετάβαση στο ξενοδοχείο.

ΔΕΥΤΕΡΑ 11  ΜΑΙΟΥ

Το πρωί περιήγηση στο κέντρο της πόλης Braga με την Πορτογαλική ομάδα καθώς και τις ομάδες από Λετονία και Τουρκία. Επισκεφθήκαμε τον καθεδρικό ναό της περιοχής και μία ιστορική εκκλησία πάνω σε ένα λόφο.

ΤΡΙΤΗ  12  ΜΑΙΟΥ

Συνάντηση στο σχολείο στις 4:30 πμ όπου μας υποδέχθηκε ο Διευθυντής του σχολείου μαζί με τους μαθητές και τους καθηγητές  του σχολείου. Ξεκίνησε η τελετή έναρξης του προγράμματος. Μας καλωσόρισαν στη χώρα τους και στη συνέχεια με τους συναδέλφους τους μας παρουσίασαν το σχολείο τους. Η κάθε χώρα με τη σειρά παρουσίασε την ομάδα της και οι μαθητές ανταλλάξανε κούπες με τη σημαία της κάθε χώρας και το λογότυπο του προγράμματος καθώς και παραδοσιακά γλυκά από κάθε χώρα.

Στις 18:00 οι μαθητές ακολούθησαν τις οικογένειες φιλοξενίας και οι καθηγητές παρακολούθησαν εργαστήριο με θέμα : ? Erasmus + & SchoolManagementSystem?.

Ακολούθησε το δείπνο καλωσορίσματος όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε παραδοσιακές γεύσεις της Πορτογαλίας μαγειρεμένες από τους ίδιους τους μαθητές και τους καθηγητές τους. Το σχολείο που επισκεφθήκαμε ήταν επαγγελματικό λύκειο και το τμήμα μαγειρικής του σχολείου ανέλαβε να ετοιμάσει το δείπνο. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Αναχώρηση από το σχολείο στις 23:00.

ΤΕΤΑΡΤΗ  13  ΜΑΙΟΥ

Η μέρα μας ξεκίνησε στις 09:00 στο σχολείο όπου καθηγητές και μαθητές παρουσίασαν τις προκαθορισμένες εργασίες τους. Οι μαθητές είχαν ελεύθερο θέμα αυτή τη φορά και αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε το φεστιβάλ μαθητικής έκφρασης και δημιουργίας που πραγματοποιείται στην περιοχή μας κάθε χρόνο. Οι καθηγητές παρουσίασαν το θέμα FamilyEventsinourcountries. Ακολούθησε διάλειμμα για καφέ και στη συνέχεια  μαθητές και καθηγητές παρακολούθησαν ένα εργαστήριο. Κάθε χώρα έπρεπε να φτιάξει ένα χαρταετό σύμφωνα με τις οδηγίες που τους έδωσαν οι Πορτογάλοι συνάδελφοι και μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου η κάθε ομάδα πέταξε το χαρταετό της στην αυλή του σχολείου. Την ίδια ώρα οι συντονιστές του προγράμματος συναντήθηκαν και συζήτησαν την πορεία του προγράμματος και τη λήξη του με την τελική έκθεση αναφοράς. Ορίστηκαν εργασίες για τους επόμενους μήνες.  Ακολούθησε μεσημεριανό στο χώρο του σχολείου. Ακολούθησε επίσκεψη σε ένα κέντρο αγροτικού τουρισμού και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το CastrodeSaoLourencoκαι μάθαμε για την ιστορία της περιοχής. Επιστρέψαμε στις 18:00 στο ξενοδοχείο όπου πραγματοποιήθηκε μια δεύτερη συνάντηση των συντονιστών. Μιλήσαμε για τα αποτελέσματα του προγράμματος, τις εμπειρίες μας από τη συνεργασία μας και συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση του προγράμματος. Οι μαθητές μεταφέρθηκαν στις οικογένειες φιλοξενίας.

ΠΕΜΠΤΗ  14 ΜΑΙΟY

Στις 9:00 αναχωρήσαμε από την πόλη Esposendeκαι μεταβήκαμε στο Porto. Εκεί επισκεφθήκαμε το WorldofDiscoveriesMuseumόπου μάθαμε για τους μεγάλους Πορτογάλους εξερευνητές και τις ανακαλύψεις τους. Στη συνέχεια ακολούθησε μεσημεριανό και αργότερα επισκεφθήκαμε ένα οινοποιείο όπου είδαμε τον τρόπο παραγωγής του διάσημου κρασιού. Μετά το οινοποιείο ξεναγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης όπου είδαμε μνημεία και την πολιτιστική τους κληρονομιά. Επιστρέψαμε στο Esposendeστις 20:00. Οι μαθητές ακολούθησαν τις οικογένειες φιλοξενίας και οι καθηγητές πήγανε στο χώρο του σχολείου όπου παρατέθηκε το αποχαιρετιστήριο δείπνο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ

Το πρωί επισκεφθήκαμε το κέντρο της πόλης που μέναμε, το μουσικό σχολείο τους, το ναυτικό μουσείο και το δημαρχείο όπου είχαμε συνάντηση με τον Δήμαρχο. Αφού παρουσιάσαμε τις ομάδες μας και ανταλλάξαμε απόψεις και πληροφορίες για τις χώρες μας και την εκπαίδευση σε κάθε χώρα ανταλλάξαμε δώρα.

Ακολούθησε μεσημεριανό και αμέσως μετά η τελετή λήξης του προγράμματος στο πνευματικό κέντρο της πόλης. Κάθε ομάδα παρουσίασε παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια της χώρα της, παραλάβαμε τα πιστοποιητικά παρακολούθησης και μιλήσαμε για τις εμπειρίες μας και τα συναισθήματα μας με τη λήξη του προγράμματος.

Το απόγευμα στις 19:00 μεταβήκαμε στο χώρο του σχολείου όπου δειπνήσαμε όλοι μαζί με τις οικογένειες φιλοξενίας. Σε κλίμα συγκίνησης ευχαριστήσαμε τους γονείς των μαθητών και συζητήσαμε μαζί τους με σκοπό να τους γνωρίσουμε καλύτερα.

Στις 23:00 επιστρέψαμε στα σπίτια και στο ξενοδοχείο.

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΙΟΥ

Παρακολουθήσαμε δραστηριότητες στο χώρο του σχολείου και ξεναγηθήκαμε στην  πόλη.

Οι μαθητές πέρασαν τη μέρα κάνοντας διάφορες δραστηριότητες με τις οικογένειες φιλοξενίας.

ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΙΟΥ

Αναχώρηση από το ξενοδοχείο στις 03:30 και μετάβαση στο χώρο του σχολείου όπου παραλάβαμε τους μαθητές. Μέσα σε κλίμα συγκίνησης αποχαιρετίσαμε μαθητές, γονείς και συναδέλφους και κατευθυνθήκαμε στο αεροδρόμιο.

Αναχώρηση από Πόρτο στις 06:00 και άφιξη στην Αθήνα στις 00:30. ( μέσω Φρανκφούρτης). Αναχώρηση από το αεροδρόμιο στη 01:00 με minibusκαι άφιξη στη Γαστούνη στις 05:00. Παράδοση των μαθητών στις οικογένειες τους.