Επίσκεψη στη Λετονία

Το επόμενο ταξίδι μας στα πλαίσια του προγράμματος Comenius έγινε στη Λετονία  από 24 Ιανουαρίου έως 01 Φεβρουαρίου 2015.

Συμμετείχαν η μαθήτρια της Γ΄ τάξης Φρετζάγια Μαριέλενα, ο μαθητής της Β' τάξης Λούρμπας Γεράσιμος και οι εκπαιδευτικοί κ.Κουσινιώρης Γιώργος, κ. Γιάντσιου Όλγα και κ. Χαντζή Καλλιόπη.

Πού πήγαμε

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΛΕΤΟΝΙΑ

Τον Ιανουάριο 2015 πραγματοποιήθηκε η πέμπτη συνάντηση των εταίρων στη Λετονία στα πλαίσια του προγράμματος Comenius. Οι εκπαιδευτικοί κ. Κουσινιώρης Γιώργος, κ. Γιάντσιου όλγα και κ. Χαντζή Καλλιόπη και οι μαθητές Φρετζάγια Μαριέλενα και Λούρμπας Γεράσιμος ταξίδεψαν στη μακρινή και παγωμένη Λετονία και το πρόγραμμα που ακολουθήθηκε ήταν το εξής:

Σάββατο 24 Ιανουαρίου

Αναχώρηση από Γαστούνη το απόγευμα του Σαββάτου και άφιξη στη Ρίγα το μεσημέρι της Κυριακής. Παραμονή στη Ρίγα και ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου

Παραλαβή της ομάδας μας καθώς και της Πορτογαλικής και Τούρκικης αποστολής και μεταφορά στην πόλη REZEKNEμε λεωφορείο που είχε κανονίσει η συντονίστρια του προγράμματος κ. JolantaSilicka. Το ταξίδι διήρκησε 4 ώρες. Όταν φτάσαμε παραδώσαμε τους μαθητές στις οικογένειες φιλοξενίας και εμείς οδηγηθήκαμε στο ξενοδοχείο όπου και παραμείναμε.

ΤΡΙΤΗ 27 Ιανουαρίου

Το πρωί περιήγηση στο κέντρο της πόλης με την Πορτογαλική ομάδα. Στις 19:00 συναντηθήκαμε όλες οι αποστολές στο εστιατόριο του ξενοδοχείου όπου παρατέθηκε δείπνο καλωσορίσματος προς τιμήν μας.

ΤΕΤΑΡΤΗ 28 Ιανουαρίου

Συνάντηση στο σχολείο στις 09:00 πμ όπου μας υποδέχθηκε η Διευθύντρια του σχολείου μαζί με τους μικρούς μαθητές του σχολείου οι οποίοι φορούσαν παραδοσιακές στολές. Στην είσοδο μας περιμένανε επίσης οι μεγαλύτεροι μαθητές του σχολείου κρατώντας ένα δίσκο με παραδοσιακά γλυκίσματα. Έπρεπε να πάρουμε ένα γλύκισμα για να μπούμε μέσα.  Κάθε χώρα παρέλαβε καρτελάκια με τα ονόματα των συμμετεχόντων μαθητών και καθηγητών καθώς επίσης και από μια κονκάρδα.

Η διευθύντρια και η συντονίστρια του προγράμματος  μας καλωσόρισαν στη χώρα τους. Οι μαθητές του σχολείου μας καλωσόρισαν τραγουδώντας παραδοσιακά τραγούδια και παίζοντας βιολί. Η κάθε χώρα με τη σειρά παρουσίασε την ομάδα της  και ο κάθε συντονιστής άναβε ένα κερί. Είναι έθιμο τους. Στη συνέχεια του σχολείου οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα «SportsPersonalities» όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε σημαντικές αθλητικές προσωπικότητες της κάθε χώρας. Μετά την παρουσίαση των εργασιών των μαθητών ακολούθησε η παρουσίαση της εργασίας των καθηγητών με θέμα «famousmusicfestivals». Παρακολουθήσαμε μουσικά φεστιβάλ από όλες τις χώρες και παρουσιάσαμε τα δικά μας. Ακολούθησε ανταλλαγή ημερολογίων ανάμεσα στις χώρες. Έπρεπε να ετοιμάσουμε ημερολόγια με τοπία από τη χώρα μας καθώς και τις πιο σημαντικές γιορτές.

Ακολούθησε διάλειμμα για καφέ και ξενάγηση στους χώρους του σχολείου και στη συνέχεια οι καθηγητές παρακολούθησαν εργαστήριο πληροφορικής με θέμα «usingmoviemaker» όπου δημιουργήσαμε ταινίες με τους συμμετέχοντες της κάθε αποστολής να μιλάνε για τις εντυπώσεις τους και τις προσδοκίες τους από το ταξίδι. Την ίδια ώρα οι μαθητές παρακολούθησαν εργαστήριο καλλιτεχνικών όπου δημιούργησαν τα έργα τους ακολουθώντας τις οδηγίες και τις τεχνικές που τους έδωσαν οι υπεύθυνοι καθηγητές. Στη συνέχεια οι καθηγητές παρακολούθησαν μια παρουσίαση με δραστηριότητες του σχολείου και οι μαθητές μια παρουσίαση με θέμα ?ourfamousscientists? όπου αφού πήραν πληροφορίες για διάσημους επιστήμονες από κάθε χώρα κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα κουίζ. Υπεύθυνοι για την παρουσίαση ήταν οι συντονιστές της Ελληνικής και Λετονικής ομάδας.

Ακολούθησε μεσημεριανό σε κοντινή αίθουσα, όπου είχαν μαγειρέψει οι γονείς των μαθητών. Μετά το μεσημεριανό βρεθήκαμε όλοι σε μια παγωμένη λίμνη έξω από το σχολείο όπου καθηγητές και μαθητές συμμετείχαν σε διάφορες χειμερινές δραστηριότητες όπως σκι, βόλτα με έλκηθρο και παιχνίδια στο χιόνι. Την ίδια ώρα παρακολουθήσαμε κατοίκους της περιοχής μεταμφιεσμένους να τραγουδούν παραδοσιακά τραγούδια και να χορεύουν παραδοσιακούς χορούς καλώντας μας να πάρουμε μέρος. Μας κέρασαν παραδοσιακά εδέσματα και ποτά.

Στη συνέχεια οι συντονιστές του προγράμματος από κάθε χώρα συναντήθηκαν σε μια αίθουσα και μίλησαν για τις  μέχρι τώρα εργασίες του προγράμματος αλλά και για τη συνέχεια των εργασιών για την επόμενη συνάντηση. Ορίστηκε η επόμενη συνάντηση στην Πορτογαλία  στις 12-16  Μαΐου  2015 καθώς επίσης και τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε μιας και η συνάντηση στην Πορτογαλία είναι η τελευταία. Η συντονίστρια της Ρουμανίας  ανέλαβε να γράψει μια έκθεση για τις εργασίες μας στη Λετονία. Την ίδια ώρα οι υπόλοιποι καθηγητές παρακολούθησαν εργαστήριο και κατασκεύασαν δέντρα με γλυκά και ζαχαρωτά. Οι μαθητές αναχώρησαν για τα σπίτια φιλοξενίας. Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης των συντονιστών οι καθηγητές μεταφέρθηκαν στο ξενοδοχείο γύρω στις 18:30.

ΠΕΜΠΤΗ  29 Ιανουαρίου

Αναχώρηση από το ξενοδοχείο στις 08:30. Οι μαθητές ήταν ήδη στο λεωφορείο και κατευθυνθήκαμε στην περιοχή Latgale όπου επισκεφθήκαμε την AglonaBasilica, την πιο σημαντική καθολική εκκλησία της Λετονίας. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε ένα μουσείο Ψωμιού και αφού μάθαμε πώς φτιάχνουνε το ψωμί με παραδοσιακό τρόπο μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε παραδοσιακά φαγητά και να μάθουμε παραδοσιακούς χορούς.

Ακολούθησε επίσκεψη στην αδελφότητα FlintHillόπου μας δόθηκε η δυνατότητα να εξερευνήσουμε την ιστορία του αρχαίου Latgale. Μετά επισκεφθήκαμε το μουσείο Λαϊκής  τέχνης LudzaCraftsCentreκαι είδαμε πως φτιάχνουν παραδοσιακά προϊόντα με παραδοσιακό τρόπο. Μετά από αυτή την ξενάγηση οι μαθητές επέστρεψαν στα σπίτια φιλοξενίας και οι καθηγητές στο ξενοδοχείο γύρω στις 19:30.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 Ιανουαρίου

Στις 08:30 πήγαμε στο σχολείο όπου παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τη Λετονία και απαντήσαμε σε ένα κουίζ. Στη συνέχεια η συντονίστρια της Ρουμανίας μας έδωσε ένα ερωτηματολόγιο με σκοπό να αξιολογήσουμε τη συνάντηση στη Λετονία. Επίσης, είχαμε ετοιμάσει ένα φυλλάδιο με σημαντικά ιστορικά γεγονότα της κάθε χώρας και έγινε η σχετική παρουσίαση. Αργότερα ακολούθησε ανταλλαγή παραδοσιακών γλυκών και η κάθε χώρα έδωσε τα γλυκά της σε μια άλλη. Η Ελλάδα έδωσε τα γλυκά της στη Ρουμανία  και πήρε τα γλυκά της Πολωνίας.

Μετά από την αυτή τη στιγμή, φύγαμε από το σχολείο και επισκεφθήκαμε ένα θερμοκήπιο ντομάτας όπου είδαμε καινοτόμους τρόπους παραγωγής ντομάτας. Μετά επισκεφθήκαμε τη Δήμαρχο της περιοχής και ανταλλάξαμε απόψεις για τη ζωή εκεί και τις εντυπώσεις μας από τη χώρα. Μετά την επίσκεψη στο Δημαρχείο επισκεφθήκαμε τα σύνορα με τη Ρωσία και εκεί οι υπάλληλοι μας μίλησαν για το πώς γίνονται οι έλεγχοι. Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο Γυμνάσιο KarsavaSecondarySchool. Ξεναγηθήκαμε στο σχολείο και στη συνέχεια φάγαμε το μεσημεριανό μας εκεί και μετά επισκεφθήκαμε ένα μουσικό σχολείο που βρισκόταν στον ίδιο χώρο. Η εμπειρία μας ήταν μοναδική. Τα σχολεία τους είναι καλύτερα εξοπλισμένα και οργανωμένα από τα δικά μας και ο τρόπος λειτουργίας τους πιο μεθοδικός και αποτελεσματικός.

Μετά τα σχολεία πήγαμε σε ένα εργοστάσιο ξυλείας, από τα πιο μεγάλα και σημαντικά της περιοχής. Από τις 17:00 μέχρι τις 18:30 είχαμε ελεύθερο χρόνο και στις 19:00 συναντηθήκαμε στο πνευματικό κέντρο της περιοχής όπου πραγματοποιήθηκε η τελετή λήξης του προγράμματος και η παραλαβή των πιστοποιητικών παρακολούθησης καθώς και ομιλίες από όλους τους συμμετέχοντες.  Μετά την τελετή λήξης ακολούθησε δείπνο αποχαιρετισμού για τους καθηγητές και ένα πάρτυ για τους μαθητές. Απολαύσαμε για άλλη μια φορά παραδοσιακά φαγητά  και περάσαμε χρόνο συζητώντας με τους φίλους μας.

ΣΑΒΒΑΤΟ 31 Ιανουαρίου

Οι μαθητές πέρασαν τη μέρα κάνοντας διάφορες δραστηριότητες με τις οικογένειες φιλοξενίας και οι καθηγητές ξεναγήθηκαν στην πόλη.

ΚΥΡΙΑΚΗ 1  Φεβρουαρίου

Σε κλίμα συγκίνησης αποχαιρετήσαμε τους φίλους μας και πήραμε το δρόμο της επιστροφής.

Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για μικρούς και μεγάλους.